Jahodový dort



Tento dort jsem dělala k 25. výročí svatby mých rodičů. Původně jsem chtěla dělat menší svatební, protože máma říkala, že když se vdávala, tak svůj svatební dort ani neochutnala, takže by si to tentokrát vynahradila, ale bohužel jsem neměla dostatek času a navíc jsem vyfasovala další dávku jahod, takže jsem si řekla, proč toho nevyužít. Navíc marcipán se u nás stejně moc velké oblibě netěší, takže ovocný dort byl lepší volbou. Když už nic jiného, tak jsem jim ho aspoň udělala do tvaru srdce :). (Jinak táta řekl, že se mi extrémně povedl, a to už něco znamená :D, minimálně to, že stojí za vyzkoušení :))

Potřebujeme:
Na těsto:
2 vejce
100 g pískového cukru
100 g polohrubé mouky
1 vanilkový cukr
2 lžíce horké vody
trochu mléka

Na krém:
vanilkový pudinkový prášek
300 ml mléka
4 lžíce cukru písek
50 g másla

Dále:
0,5 kg jahod
červené dortové želé
2 lžíce cukru
3 lžíce šťávy, nejlépe jahodové
0,5 l vody

Nejprve si připravíme těsto. Oddělíme žloutky od bílků, žloutky vyšleháme s cukrem do bílé pěny a bílky se špetkou cukru do tuha. K žloutkové směsi přilijeme horkou vodu a poté přisypeme ideálně přes sítko prosetou mouku. Mlékem pak těsto doředíme, aby mělo správnou konzistenci. Typuji, že jsem použila tak 1/4 hrnku. Vlijeme do formy, kterou vyložíme pečícím papírem, ale nemusíme jí ani vymazávat, ani vysypávat. Pečeme na 180° C přibližně 20 minut.

Krém si připravíme tak, že uvaříme klasicky pudink, tentokrát však jen z 300 ml mléka místo 500 ml, jak píšou v návodu. Poté pudink necháme vychladnout a zašleháme do něj máslo.

Korpus po vychladnutí vyndáme z formy, tu pak umyjeme a znovu nasadíme na dort. Na korpus navršíme krém a na ten pak všechny jahody a dáme chladit do lednice.

Když se dort chladí, připravíme si želé na polití. Dortové želé smícháme s cukrem, zalijeme 0,5 litrem vody se šťávou, která želé dodá chuť a přivedeme k varu a pár minut povaříme. Poté vypneme sporák a želé necháme chladnout zhruba 10 minut. Poté si vyndáme dort z lednice a hotovým želé polijeme jahody. Nebojte se, když je želé úplně tekuté, je to v pořádku, na dortu pak rychle ztuhne, obzvlášť, když je vychlazený.




Komentáře

Oblíbené příspěvky