Segedínský guláš bez papriky

Vzhledem k tomu, že naši odjeli na víkend pryč, zbylo hospodaření v domácnosti na mě, tím pádem i vaření. O víkendu většinou děláme doma omáčky, tak jsem o ně ani tentokrát nemohla zbytek rodiny připravit. Rozhodla jsem se pro segedín, protože netrvá až tak dlouho, není náročný na množství surovin a mám ho moc ráda. Vzhledem k mé averzi na červenou papriku jsem ho však udělala bez ní. I tak nezbylo ani trochu, takže, když se rodiče vrátili, měli tak trošku smůlu :D.

Ingredience:

1 větší cibule
3 lžíce oleje
0,5 kg vepřové kýty
1 balíček kysaného zelí
lžičku mletého kmínu
sůl
1 zakysaná smetana
hladká mouka

Na oleji si zpěníme cibuli a mezitím si opláchneme a očistíme maso. Já jsem použila vepřovou kýtu, ale můžete použít klidně nějaké tučnější maso, nebo naopak dietnější jako je krůtí. Maso si obalíme v hladké mouce a přidáme k cibuli. Důkladně ho proděláme a poté podlijeme vodou a dusíme doměkka zhruba 3/4 hodiny až hodinu. Občas zamícháme, popřípadě přilijeme další vodu, aby se maso nepřipálilo. 

Poté maso osolíme,  přidáme trochu drceného kmínu a kysané zelí, které neproplachujeme, ale šťávu můžeme trošku vyždímat a dát ji stranou na případně dochucení. Zalijeme horkou vodou, abychom měli dostatek omáčky a vaříme dokud nezměkne zelí, což je tak 15 minut. Nakonec vmícháme zakysanou smetanu, ve které, pokud není omáčka dostatečně hustá od obalení masa moukou, rozmícháme trochu hladké mouky a chviličku povaříme.

Podáváme s houskovým knedlíkem.

Komentáře

  1. A jaký tedy nakonec byl? :) Myslím, že v segedínu paprika až tolik nechybí. V klasickém guláši by to byl pro strávníky asi větší nezvyk. Na fotce s domácím knedlíkem vypadá moc dobře.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky