Hovězí plátek s fazolkami na slanině





pro 2 osoby:
na brambory:
8 brambor
provensálské koření
sůl
olivový olej

na fazolky:
zelené fazolky
5 plátků slaniny
2 stroužky česneku
sůl
pepř

steak:
2 plátky hovězího roštěnce
sůl
pepř

Nejprve si vyndáme steaky z lednice aby měly pokojovou teplotu.

Při přípravě začneme bramborami. Ty omyjeme, nakrájíme na měsíčky nebo na kousky, potřeme olivovým olejem a dáme na plech na pečící papír slupkou dolů. Poté osolíme, posypeme provensálský kořením a dáme péct do trouby na nejvyšší stupeň po dobu přibližně 15 minut, dokud brambory nejsou hotové. Poté ztlumíme na 150 stupňů a pečeme ještě chvilku aby brambory chytly zlatou barvu.

Mezitím, když se brambory pečou si připravíme fazolky, které vhodíme do osolené vroucí vody a vaříme přibližně 3 minuty. Když se nám vaří, nakrájíme si na kostičky slaninu, kterou na sucho opečeme na pánvi. Když se slanina opeče vhodíme do ní na drobno nasekané 2 stroužky česneku. Nakonec přidáme uvařené fazolky, pořádně promícháme a ještě pár minut opékáme.

Hovězí steaky si osolíme, opepříme a dáme na gril. Já používám svého oblíbence - kontaktní gril. Pekla jsem zhruba 5 minut. Sice obecně nejlepší steaky jsou medium, ale já mam radši ty propečené. Takže pečte, jak dlouho uznáte za vhodné. Také záleží na výšce vašeho steaku. Jinak pokud máte steaky silnější, stačí jeden na osobu. Já jsem je měla poměrně tenké, takže jsem radši vzala tři, aby toho bylo dost :).

Komentáře

Oblíbené příspěvky