Štrůdl



Ano na tomto tradičním dezertu není poměrně nic neobvyklého, ale přesto je prostě vynikající. Když jsem volala babičce, že se u ní stavím na návštěvě a ptala jsem se, co mám upéct (mezitím jsem přemýšlela o všemožných dortech), odpověděla mi, že by si dala ze všeho nejvíc právě štrůdl. Většinou používám koupené listové těsto protože mi chutná víc, ale samozřejmě nemám nic ani proti domácímu. 

na 1 štrůdl:
1/2 balení listového těsta
4 jablka
cukr krystal
1 lžičku skořice
1 vanilkový cukr
pár piškotů
pár vlašských ořechů
margarín
rozinky
vajíčko na potření

Listové těsto si rozválíme do obdélníku a ten posypeme rozdrcenými piškoty na které dáme slabé plátky margarínu nebo másla. 

Jablka si oloupeme a nastrouháme či nakrájíme na slabé plátky. (Někdo je strouhá vyloženě na hrubo, ale já osobně to nemám ráda, protože se z toho pak stane spíše jablečná kaše.) Jablka rovnoměrně rozložíme na plát těsta kromě okrajů, abychom pak mohl štrůdl zabalit.

Jablka posypeme cukrem (množství záleží na tom, jak jsou jablka sladká sama o sobě), skořicí a vanilkovým cukrem. Poté přidáme rozinky a pár vlaškých ořechů. Teď už je čas na zabalení štrůdlu, který potřeme rozšlehaným vajíčkem, posypeme cukrem a dáme péct do vyhřáté trouby na 180° C přibližně 20-25 minut. 

Komentáře

Oblíbené příspěvky