Carpaccio z červené řepy


Toto jídlo je vhodné buď jako předkrm a nebo rovnou jako hlavní chod, například k večeři. Přidat můžete kousek celozrnného pečiva nebo carpaccio jíst jen tak samotné. Já se musím přiznat, že je to poprvé co jsem jedla červenou řepu jinak, než ze sklenice ve sladkokyselém nálevu, takže nenaložená řepa pro mě byl poměrně nezvyk a přišla mi hodně mdlá, ale když jí člověk dobře okoření, tak nemá chybu :).

Zhruba pro dvě osoby potřebujeme:
2 malé červené řepy
hrst rukoly nebo polníčku
150 g balkánského sýra
balsamikový ocet
olivový olej
pepř
sůl

Červenou řepu si uvaříme ve vodě do měkka a nebo můžeme koupit už rovnou uvařenou a oloupanou v celku. Prodávají ji například v Kauflandu. Řepu nakrájíme na plátky a stejně tak i balkánský sýr, můžete samozřejmě použít i kozí sýr, který je na toto carpaccio asi častější, ale znám spoustu lidí, kteří tyto sýry nemusí a řadí se mezi ně i moje mamka. Na talíř střídavě skládáme sýr a řepu. Poté zalijeme olivovým olejem, pořádně osolíme, opepříme a přidáme balsamikový ocet (já ho dala víc, protože mám kyselé ráda). Nakonec carpaccio zasypeme polníčkem a můžeme ještě jednou pokapat olejem.

Komentáře

Oblíbené příspěvky