Maďarsko - Budapešť


Právě jsem se vrátila z Budapešti a musím říct, že jsem si dlouho nepochutnala na jídle tak jako tady (když nepočítám jídlo od mamky, to je samozřejmě bezkonkurenční :D). Jela jsem tam s tím, že vzhledem k tomu, že mám alergii na červenou papriku a maďarská kuchyně je známá jejím hojným využitím, budu jíst maximálně tak v nějakém z rychlých občerstveních, kterých je po celé Budapešti dostatek. Ale nakonec ho nebylo vůbec třeba.




Zmrzlina


Úplně nejvíc mě uchvátila místní zmrzlina, musím se přiznat, že v životě jsem snad nejedla lepší, myslím, že i Italové by se ve srovnání s touhle měli stydět. Čokoládová byla snad ještě čokoládovější než samotná čokoláda a měli i různé zajímavé příchuti jako bazalkovo-citronovou, s olivovým olejem, s bílou čokoládou a levandulí a další. Navíc zmrzlinu ručně tvarují do růžičky, takže nejenom skvěle chutná, ale i skvěle vypadá. A to teprve počkejte jak nádherná je cukrárna vevnitř.
odkaz - Gelartrosa


Thajské jídlo


Do asijské restaurace chodíme tady v Čechách poměrně často a nejprve se mi do této thajské zas tolik nechtělo, každopádně nakonec jsem ráda, že jsme tam šli. Nejen, že restaurace má krásný interiér, ale i jídlo je naprosto skvělé. Výhodou je, že si můžete jídlo namíchat sami podle toho na co máte chuť. Zvolíte si přílohu, jaké chcete maso, pak další ingredience jako zelenina navíc, bambusové výhonky, oříšky atd. a na výběr máte i z šesti druhů omáček. Já jsem nakonec zvolila celozrnné nudle se zeleninou a kuřecím masem a určitě jsem neprohloupila.
odkaz - Padthai workbar

recept na podobné jídlo akorát se sójovým masem -> zde :)

Langoš


Lángos je typickým maďarským jídlem, ovšem překvapilo nás, že jsme na jídelním lístku nenašli ten klasický s kečupem a sýrem. Nakonec jsem zvolila s česnekem, zakysanou smetanou, šunkou a sýrem a musím říct, že byl teda naprosto výborný. Tato kombinace by mě samotnou ais nenapadla, ale až budu dělat langoše doma (myslím, že se brzy můžete těšit na recept), tak rozhodně s touhle kombinací. Langoše najdete na většině trzích.

Také nás v restauraci poměrně překvapila 27% sazba DPH, která nebyla naúčtovaná v ceně jídla a informováni jsme o ní byli až při placení, takže si dejte pozor. Ale jídel rychlého občerstvení, langošů, thajského jídla ani zmrzliny se to naštěstí netýkalo.

Pro ty, kteří mají rádi červenou papriku je pak jasná volba Gulyás nebo Pörkölt. Maďaři si také potrpí na palačinky a štrůdly a je toho samozřejmě víc. Dalším, co se v Budapešti vyplatí je například Starbucks, který zde vyjde levněji než u nás a samozřejmě nemluvím o oblečení.

Pokud vás zajímá, co si z Budapešti přivést tak doporučuji Tokajské víno, které jsme si dopřávali i během pobytu a je moje oblíbené, protože je bílé a sladké. Dalším typickým suvenýrem je červená paprika, kterou balí i do různých ozdobných pytlíčků (tu jsem také přivezla domů mámě, tak doufám, že jí bude používat jen, když nebudu doma :D) a samozřejmě různé klobásy a salámy, nejlepší jsou asi ty značky Pick.



Komentáře

Okomentovat

Oblíbené příspěvky