Dušená mrkev


























O víkendu jsme byli s přítelem na farmářských trzích, z čehož se poslední dobou stává téměř pravidlo a sobotní ráno bez trhů, jako by nebylo. Kromě sýrů a mého milovaného chai tea mě tento víkend zaujala obří žlutá mrkev, a když jsem jí viděla, nemohla jsem jí tam nechat. A vzhledem k tomu, že jsem v týdnu dostala chuť na vepřové v mrkvi, ale vepřové se mi nechtělo kupovat, tak jsem si udělala mrkev jen tak samotnou.

Pro 2 osoby potřebujeme:
2 lžíce olivového oleje
5 větších mrkví (žlutá, oranžová...)
2 menší brambory
1 kostka zeleninového bujónu (Wurzel)
2 lžičky sušeného tymiánu
6 kuliček nového koření
sůl, pepř

Nejprve si oloupeme mrkve a brambory a poté je nakrájíme na menší kousky. Do pánve nalijeme trošku oleje a opečeme na něm mrkev s bramborami. Poté trochu podlijeme vodou, aby se nepřipékala a přidáme tymián, nové koření, sůl, pepř a bujon. Mrkev dusíme zhruba 25 minut a občas promícháme a přidáváme vodu dle potřeby. Mrkev není potřeba dále zahušťovat, neboť tuto práci za nás udělají právě brambory. Na konci už jen vyndáme kuličky nového koření a můžeme podávat.

Komentáře

Oblíbené příspěvky